جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آبی تلخ گاز دار و مسی رنگ

خرید و فروش و قیمت عمده پودر پیاز فله و کیلویی و پودر سیر پودر گوجه پودر پاپریکا

آبی تلخ گاز دار و مسی رنگ

۳۰ بازديد

آبی تلخ گاز دار و مسی رنگ

چشمه تلخاب در واقع از سه چشمه تشکیل شده است؛ چشمه اول دارای آب تلخ مزه و گازداری با زمینه رنگ مسی است ه این آب، سنگ های اطراف آن را هم به رنگ مسی در آورده است.. چشمه دوم هم تقریبا چسبیده به چشمه اول است که آب ترش مزه ای دارد و چشمه سوم، در سمت چپ، دارای آب شیرین است.

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیگر این چشمه معدنی تفاوت دمای آب در فصول مختلف است که سرد بودن آب این چشمه معدنی در فصل تابستان و گرمای آب در فصل زمستان باعث شده تا این منطقه گردشگری در فصول مختلف مورد استقبال مسافران و گردشگران بسیاری قرار گیرد.

 

مصارف کاربردی آب چشمه تلخاب

استفاده از آب این چشمه جنبه درمانی دارد و اهالی از آن برای درمان سنگ کلیه و دل‌درد استفاده می‌کنند. اما خوردن آب آن کار آسانی نیست و طعم گزنده ای دارد ولی بعضی افراد با همین آب، دوغ گازدار درست می کنند و برخی هم آبلیمو به این آب اضافه می کنند و آن را می نوشند. 

 

نمای زیبای دریاچه خرس چال و دره ی زیبای وارنگرود از روی قله ویژگی دیگر این کوه می باشد. از روی قله تمامی قلل مهم البرز مرکزی به خوبی نمایان هستند. از دماوند تا علم کوه و توچال تا آزاد کوه و هیمنطور بسیاری از قلل مرتفع و مهم دیگر قله خلنو یکی از سرسخت ترین قله های البرز میباشد.

 

برای رسیدن به قله نیاز به حدود ۱۴ کیلومتر کوهنوردی در مسیر رفت و همین مقدار برای برگشت است . حدود ۲۱۰۰ متر به صورت عمودی صعود می شود. تمامی این ویژگی ها سبب شده تا خلنو یکی از زیباترین کوه های ایران باشد.

 

اگر کسی در جستجوی کوهستانی پاک و سالم و خلوت و زیبا می گردد این مسیر تا قله خلنو یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای نزدیک شهر تهران می باشد. 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.