یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سفر به دشت سوسن

خرید و فروش و قیمت عمده پودر پیاز فله و کیلویی و پودر سیر پودر گوجه پودر پاپریکا

سفر به دشت سوسن

۲۲ بازديد

سفر به دشت سوسن

به طرف ایذه که بروید در طول راه سد شهید عباس پور را می بینید. مسیر بعدی امامزاده ابراهیم است. این امامزاده پارکینگ دارد میتوانید خودروی خود را در اینجا پارک کرده با خیال راحت سوار قایق شوید و نیم ساعتی را تا دشت سوسن قایق سواری کنید. به طور معمول هر قایق ده نفر بدون بار را تا دشت سوسن حمل می برد. به زودی ارتباط تلفن  قطع میشود و وارد دنیای جدیدی خواهید شد.

 

از قایق میتوانید جزیره های کوچک سرسبز را تماشا کنید. گاهی دستی به آب بزنید و از خنکای آن لذت ببرید. بعد از قایق سواری به منطقه سید احمد میرسید و پس از تخلیه بارها و وسایل از قایق، میتوانید چادرها را در محیطی خیلی زیبا و سرسبز بر پا کنید و برای گشت و گذار در این بهشت کوچک برنامه ریزی کنید.

 

آرامش و سکوت این محیط زیبا بیش از هر چیز به دل می نشیند. تمیزی، زیبایی، طبیعت بکر، همه و همه شما را مسحور خواهد کرد. این منطقه روزهای بهاری بسیار مطبوع و شبهای خنکی دارد که کنار آتش میتوانید لحظات به یاد ماندنی را سپری کنید و از تماشای آسمان پر ستاره این دشت زیبا لذت ببرید.

دشت سوسن,دشت سوسن ایذه,خوزستان

قایق‌سواری در روخانه کارون

 

جهت ماندن در این منطقه حداقل سه روز را به شما پیشنهاد می کنیم. روز اول به استراحت و گشت و گذار در اطراف و جمع آوری هیزم برای روشن کردن آتش بگذرانید. روز دوم میتوانید به صعود یکی از قله ها ی اطراف که مسیر پلکانی دارد سپری کنید که از آن بالا دیدن دهانه سد و مناظر اطراف بسیار شگفت انگیز است.

 

روز سوم را نیز به بازدید از چشمه و پر کردن بطریهای آب معدنی اختصاص دهید. این سه روز را میتوانید با شنا، ماهیگیری و در صورت همراه داشتن قایق بادی و عبور از رود روزهای ماندگاری برای خود رقم بزنید. همچنین میتوانید برنامه ای دیگر ریخته و به روستاهای اطراف سر بزنید و یا از اماکن تاریخی معروف ایذه دیدن نمایید.

 

همه جای دشت سوسن دیدنی است اما دیدنی های ثریا و ده حوض بی مانند است. در ده شیخ که آخرین نقطه سوسن است پیاده شده با قایقی به آن سوی رود کارون بروید و مسیر روستاهای آن سوی دشت را در پیش بگیرید، اولین روستا ثریاست که روستایی زیبا و پلکانی است. با گذر از ثریا و یک پیاده روی سبک در جاده خاکی به ده حوض می رسید. بالاتر از ده حوض روستای دانیال و ده کهنه نیز در مسیر است.

دشت سوسن,دشت سوسن ایذه,آدرس دشت سوسن

شرایط سفر به دشت سوسن

 

بهترین زمان برای سفر به دشت سوسن

این دشت از ماه بهمن تا خرداد، طبیعت بسیار زیبایی دارد، به طوری که در این ایام و به خصوص ایام نوروز افراد بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند تا از زیبایی چشم‌نواز آن بهره ببرند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.