یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پارک جنگلی ناهار خوران (+تصاویر مناظر زیبای آن)

خرید و فروش و قیمت عمده پودر پیاز فله و کیلویی و پودر سیر پودر گوجه پودر پاپریکا

پارک جنگلی ناهار خوران (+تصاویر مناظر زیبای آن)

۲۸ بازديد
جنگل ناهار خوران,پارک جنگلی ناهار خوران,جاذبه های گردشگری گرگان

پارک جنگلی ناهار خوران گرگان

 

پارک جنگلی ناهار خوران یکی از مقاصد گردشگری استان گلستان است که شهرت ملی دارد. پارک جنگلی ناهارخوران به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد، اغلب آب و هوایی دلچسب و مطبوع داشته و می تواند یک روز خاطره انگیز را برای شما بسازد. درختان سر به فلک کشیده جنگل باستانی همراه با امکانات گردشگری ناهارخوران، تفرجگاهی زیبا با چشم انداز بسیار بکر می باشد. این پارک جنگلی دارای امکانات رفاهی مختلف و مناسب از جمله پارکینگ، آلاچیق و زمین بازی است.

جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران امروزه به صورت یک پارک جنگلی در جنوب شهر گرگان و در فاصلهٔ ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. در دانشنامه گلستان آمده است: جنگل ناهارخوران با مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار به منطقه‌ای گفته می‌شود که بیشتر شامل جنگل‌هایحاشیه جاده بوده اما مساحت پارک جنگلی ناهارخوران که مدیریت آن را شهرداری مرکز استان گلستان بر عهده دارد حدود ۱۶۸ هکتار است.

 

تاریخچه جنگل ناهارخوران

قدمت این پارک جنگلی هیرکانی، به عصر ژوراسیک و حدود 40 میلیون سال پیش باز می گردد. از روایتهای قدیمی نیز چنین برمی‌آید که حجاج گرگانی که برای زیارت خانه کعبه به مکه عزیمت می‌کردند و یا برای زیارت بارگاه امام رضا به مشهد مشرف می‌شدند در راه بازگشت کاروان از کوههای جنوب گرگان به منطقه زیارت می‌رسیده و در آنجا پس از چندین ماه دوری، اطرافیان آنان به استقبالشان می‌رفته‌اند و در منطقه فعلی جنگل ناهارخوران جهت صرف ناهار توقف می‌کرده‌اند که امروزه به ناهارخوران مشهور شده‌است.

جنگل ناهار خوران,پارک جنگلی ناهار خوران,دیدنی های گرگان

مناظر زیبای جنگل ناهار خوران

 

ارتفاعات ناهارخوران گرگان

ارتفاعات ناهارخوران گرگان دارای دره ، آبریزها و یال های زیادی است که محیط مناسبی را برای علاقه مندان به طبیعت و کوه پیمایان فراهم می کند. در ناهارخوران بلندی هایی وجود دارد که علاقه مندان به کوه نوردی می توانند در آن ساعاتی را به کوه نوردی و کوهپیمایی اختصاص دهند و از منظره جنگل و روستاهای اطراف لذت ببرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.