یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پوشش گیاهی و جانوری الیمالات

خرید و فروش و قیمت عمده پودر پیاز فله و کیلویی و پودر سیر پودر گوجه پودر پاپریکا

پوشش گیاهی و جانوری الیمالات

۳۱ بازديد

در درون دریاچه و برای ایجاد تفریحات بیشتر قایق های پدالی و موتوری درنظر گرفته شده و گردشگران می توانند با استفاده از آنها به دل آب زده و گشتی بر روی دریاچه داشته باشند.

 

از دیگر تفریحاتی که می توان در این دریاچه تجربه کرد ماهی گیری بوده و گردشگرانی که علاقمند به ماهیگیری هستند  و می‌خواهند هنر صیادی خود را به نمایش گذارند، با به همراه داشتن تجهیزات ماهی گیری می توانند به صید ماهی هایی نظیر قرل آلا، آمور و کپور بپردازند.

 

به منظور رفاه حال گردشگران در اطراف دریاچه الیمالات آلاچیق های ایجاد شده تا آنها بتوانند به راحتی زمانی را در کنار دریاچه سپری کرده و پیک نیک فوق العاده ای را تجربه کنند.

 

در سد خاکی الیمالات امکان نصب چادر هم هست همچنین آلاچیق هایی برای این منطقه در نظر گرفته شده که مسافران می توانند از آن استفاده کنند، انواع رستوران، کافی شاپ و سوپر مارکت هم برای خرید مایحتاج در این جا وجود دارد، برای کسانی که می خواهند شب را در این مکان اقامت کنند سوئیت هم هست و از این نظر مشکل جا و اقامت شبانه وجود ندارد.

 

بهترین زمان برای سفر به دریاچه الیمالات از ابتدای بهار آغاز شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد و می توان در سفر به این مکان در هر فصلی، چهره ای جدید از آن را مشاهده کرد.

 

طبیعت زیبا، دریاچه های آرام، درختان سرسبز و صدای آواز پرندگان، همه و همه از بهترین منظره ها و معجزات طبیعت دریاچه الیمالات بوده که مناظر آن به روح آدمی آرامشی وصف ناشدنی هدیه می دهد.

دریاچه الیمالات,آدرس الیمالات,دریاچه ی الیمالات نور

تصاویر زیبا و دیدنی الیمالات

 

پوشش گیاهی و جانوری الیمالات

در الیمالات انواع گونه های ماهی، لاک پشت، مار آبی، قورباغه و چند آبزی دیگر دیده می شود. پوشش گیاهی این منطقه قسمتی از پوشش گیاهی خزری است و چون دارای بارش فراوان و خاک مساعد است چمن زارهای سرسبز گسترده و همیشگی، جنگل‌های انبوه و نیمه انبوه در آن دیده می شود.

 

مسیر زیبای الیمالات

زیبایی های دریاچه از همان ابتدای مسیر دسترسی و رسیدن  به آن آغاز شده و در طول مسیر وجود درختان سر به فلک کشیده ای که تمام جاده را احاطه کرده اند، زیبایی وصف نشدنی به این راه می بخشد.

 

وجود درختان فراوان که همچون چتری مانع تابش مستقیم آفتاب بر مسیر می شوند سبب شده تا آب و هوای این منطقه بسیار خنک و دلنواز باشد.

دریاچه الیمالات,الیمالات,زیباترین جاذبه های طبیعی ایران

طبیعت بکر الیمالات

 

دریاچه الیمالات در شهر نور و استان مازندران قرار گرفته. بعد از حدود ۸ کیلومتر رانندگی در جاده نور- چمستان باید به سمت فرعی دریاچه منحرف شویم.

 

اگر هم قصد رفتن به شهر نور را نداریم باید از جاده هراز به سمت آمل حرکت کنیم و از کمربندی آمل وارد چمستان شویم. این بار هم وارد جاده چمستان - نور می‌شویم و به سمت نور حرکت می‌کنیم. نرسیده به این شهر و حدود ۴۰ دقیقه بعد وارد فرعی دریاچه در سمت چپ جاده می‌شویم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.